Hello people!


Salam. jemah tahu blog jemah tak gojes tak maket macam blog uolls. tapi iolls tak kisah huahua. blog ni tempat kaki kaki repek dann tempat kongsi maklumat.

jemput tambah nasik, tapai tu sedap boh silakan.



Monday, December 14, 2009

kek ke daging kisar?? xD

yesterday aku ingat nak wat kek yang spupu aku bagi resepi; kek batik. bahan2 sume da lengkap.

bahan2:
  • marjerin (1 cawan)
  • milo (1 cawan)
  • susu pekat manis (1 cawan)
  • telur (4 / 5 biji)
  • air (1 cawan)
  • biskut marie
cara2:
  1. mula2 panaskan periuk. then masukkan secawan air
  2. masukkan marjerin. kacau hingga cair
  3. pukul telur hingga kembang. masukkan telur
  4. masukkan susu pekat manis
  5. masukkan milo. kacau hingga sebati
  6. masukkan biskut marie (patah2kn dulu)
  7. lepas sejuk, masuk lam fridge.
*api x terlalu besar supaya x hangus lak.

n then ngan neves nye aku wat la. sume step aku ikot. n then nampak, nape ketul2 ni?? aku msg sepupu aku. x rep lak da.. pastu masukkn lak biskut marie. pastu aku g hancur2kn die lam tu. hahaha! da siap tuh aku masukkn lam fridge. da lame2 baru sepupu aku rep msg. die cakap telur tu kacau dulu. baru aku engat yang aku terus pecahkan telur lam periuk. patutla berketul2. hak2.

kalau korang wat jadi, may ends up like this.



jangan macam aku. da jadi cam daging kisar! xpe2. first time maa~ heh2

2 comments:

  1. macam daging kisar tu ok lagi, boleh makan dengan sudukan, waktu first time kite buat, abg cakap "ni kek ke belacan bakar kak?!" wargh!!! memang trauma gila nak buat kek pastu. hukhukhuhkhukkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, no thanx la. mengerikan :p siyesly macam daging kisar sejati. siap telur ketul2. selera ke nak makan biskut marie hancur tambah milo cair dengan telur ala rebus? hahahaha

      Delete