Hello people!


Salam. jemah tahu blog jemah tak gojes tak maket macam blog uolls. tapi iolls tak kisah huahua. blog ni tempat kaki kaki repek dann tempat kongsi maklumat.

jemput tambah nasik, tapai tu sedap boh silakan.



Wednesday, February 6, 2013

Ainan Tasneem Curi Lagu Fynn Jamal ?

Assalamualaikum




haa ini ada satu kisah cerita. sebenarnya dah lama jugak nak update. tapi kemalasan kian menabungkan diri di dalam sanubari. lalu menjadikan kisah ini sedikit lapuk. aiseymen ...














haa korang tengok rancangan MeleTOP dekat astro RIA siaran 5 Februari tak? aku tengok sikit je tadi. kalau korang tengok, diorang ada mengupas tentang kes Ainan Tasneem curi lagu Fynn Jamal.



aikk curi? mentang2 la artis baru suka2 hati dia je nak curi lagu orang. ingat senang ke nak buat lagu tu?



haa tu la pendapat ramai orang yang belum buat kaji selidik betul2 tapi dah hebat sangat nak menyalak, nak menjatuhkan seseorang retis tu.




aku personally bukan la seorang peminat Ainan Tasneem. sejujurnya aku pernah annoyed dengan lagu dia. kiki. tapi disebabkan dia pun sama U dengan aku, rasa macam nak menegakkan kebenaran tu macam tanggungjawab gitu. cewahhh perasaan sangatt






korang nak tahu kebenarannya?

sumber diambil dari official facebook page mereka.





  

Fynn Jamal jelas ingin mempertahankan Ainan Tasneem di dalam status nya yang satu itu. pelbagai reaksi yang diterima.





ada yang menyokong,
 dan ada juga yang mengkritik pedas.









alamak sedapnya dia berkata2. 


tapi kebenaran akhirnya tiba pabila . . . . . (cewah. cannot go juga)








haa sekarang korang faham tak? Fynn Jamal telah menjual lagu yang ditulisnya kepada Ainan Tasneem. dia masih lagi kekal sebagai penulis dan pencipta lagu '150 Juta', cuma lagu itu telah menjadi milik Ainan. penyanyinya kini Ainan.

cara pembawakan mungkin sedikit berbeza tapi itu hak dia la sebab contoh korang dah beli barang preloved, lantak pi la korang nak pakai lagu mana kan. ada yang suka ada yang tidak. itu terpulang pada halwa telinga masing-masing.


selepas dari penjelasan daebak tu, cik M tu pun mengerti dan kembali berdamai.



tu lah. mungkin orang kita kurang membaca. belum selidik sudah nak lemparkan macam2 kata. kalau tak pasti lebih baik duduk diam2. ni kan dah free2 je dapat malu. pakej dengan dosa lagi.




and after all the fight and sprite (ape tu? aku pun tak tahu),







dan kalau korang nak jadi warga yang rajin membaca, silakan. aku sendiri tak habis baca lagi yang ni. hihi




















kasihan si Ainan. walaupun lagu tu dah jadi milik dia tapi nampaknya orang2 yang busuk hati masih nak menuduh dia segampang nya.


dia cuma manusia biasa. punya hati dan perasaan juga seperti kita. jika usaha kita direject2 dihentam2 begitu sekali, hati siapa yang tak terluka?



dengan tu terhasil lah lagu baru yang ditulisnya sendiri bertajuk 'Luka'.





selain itu, ada juga sumber lain yang mengurai kes ni.




Antara yang dipetik dari buahmulut.com :



Ada juga cakap-cakap sesetengah pihak yang mengatakan lagu ini sebenarnya terpaksa diberikan tanpa rela hati oleh Fynn Jamal kerana memerlukan dana bagi membiayai kos perubatan anaknya iaitu Juna akibat jantung membengkak dan kos untuk melakukannya mencecah RM35 ribu. Dan kesempatan ini digunakan sepenuhnya oleh syarikat rakaman untuk mendapatkan hak ekslusif tersebut. Kami sempat mendapatkan komen dari beliau berkenaan isu ini.
“Memang betul ketika itu saya sedang mencari dana untuk Juna. Bukannya terpaksa mahupun dipaksa, sebagai seorang ibu saya cuba mencari jalan bagi memastikan kesihatan anak saya berada dalam keadaan baik. Dan pihak tersebut datang pada tepat masanya. Dah ada yang berkenan kenapa tidakkan?



kasihan. anak kecil ini terpaksa menanggung sakit yang begini.



“Bagi saya itu dah rezeki mereka sebab lagu 150 juta ini juga pada awal dulu pernah mahu dibeli oleh Heliza Helmi. Tapi sebab masa itu belum ada rasa hendak jual jadi biar dan peram saja. Lagipun sebenarnya lagu ini untuk suka-suka je buat suami dan dinyanyikan di satu majlis tertutup bersama kawan-kawan. Kemudian salah seorang rekodkan dan upload di youtube. Tak sangka pula penerimaan melodinya sebegini rupa sehingga mahu diangkat ke dunia mainstream.” Ujar Fynn Jamal.
Apabila ditanya kenapa tidak mahu mengkomersialkan sendiri lagu ini di dunia mainstream, Fynn menjelaskann yang dia lebih senang jika hanya dikenali sebagai seorang penulis sahaja berbanding mengejar populariti sebagai penyanyi.






Arjuna Bakti Fitri. kini sihat dan aktif. dilimpahi nikmat kasih sayang ibubapanya. serta berkat doa orang2 yang menyayanginya.




tell me how cute is he. OMG we girls are like going crazy over him. haha. smart sangat aih Juna ni. persis ibunya :)












Fynn Jamal. saya tidak mengagumi beliau kerana muziknya. tapi kepetahan dia berkata-kata. kelantangan dia bersuara. dan betapa kasihnya dia akan anak yang dikurniakan itu.











haa apa kata korang layan music video '150 Juta' by Ainan Tasneem ni. siap ada lirik lagi. boleh la melalak bersama2 kan. kiki












orang kata make-up yang dikenakan Ainan terlalu over. bagi aku pula, aku lebih gemar tengok dia tanpa make-up, natural. sebab dia dah pun cantik. tak perlu calit2 lagi. tudung pun biarkan gaya nya tersendiri.




 bagi aku, aku suka dua-dua versi Fynn dan Ainan. masing-masing ada cara nyanyian nya yang tersendiri.







korang pulak macam mana?







2 comments:

  1. Amboii..panjang giler entri.berkerut-kerut kening ni baca.tapi baca sampai habis gak.hihi..
    Manusia ni memag lah.suka sangat nak maki hamun tanpa mengetahui hal sebenar. suka2 je nak buat spekulasi sendiri. Kenanya batang hidung sendiri baru aku tak tau.haha

    ReplyDelete
  2. ini semua dunia jer

    ReplyDelete