Hello people!


Salam. jemah tahu blog jemah tak gojes tak maket macam blog uolls. tapi iolls tak kisah huahua. blog ni tempat kaki kaki repek dann tempat kongsi maklumat.

jemput tambah nasik, tapai tu sedap boh silakan.



Monday, April 18, 2011

Pre-Loved and New Stuff to Sell.

okay, hari tu aku ada bagitahu pasal stuff yang aku nak jual. well, sedikit intro. barang yang aku nak jual ni adalah pre-loved dan baru tetapi masih dalam kondisi yang baik a.k.a bukan hancur lebur berderai habuk pun tarak. misi aku jual ni bukan lah aku sangat terdesak nak duit, tapi cuma suka2 dan perasan macam blogshop selain daripada nak kemas2 sikit bilik ni kan.



JOM TENGOK!



saya pun seorang pengguna so tengok la sudut sisi barang ni puas2 ye :)




okay, barang pertama adalah kasut Everlast berwarna putih with brown polka dots.





okay kasut ni actually pre-loved tapi masih baru. hanya pakai twice or thrice. tapi disebabkan abang aku yang sengal konon2nya nak kemas rumah, dia bole gi letak kasut yang masih baru ni dalam plastik itam dan letak kat belakang umah. jadinya macam da bertahun dia terperap dalam tu. adess




lagipun kasut ni kecik dan menyeksa kaki ku. terpaksa let go. wuwu




ni la akibatnya bila dah terlebih berus. terkoyak pulak. sorry, people (=.=) tapi dari jauh tak obvious sangat pun. (belah kanan sahaja)




bunga tapak yang masih cantik, walaupun comot sikit. eh, kamon la. sape jugak yang nak tengok tapak kan? hee




bahagian belakang. sebagai bukti, tengok pada brand. dah puas kena cahaya matahari kan? kesiann.




saiz US: 5, UK:3, JPN:22




maklum la da lama simpan kotak tu. jadi kertas dia ada la yang berlobang2 sikit. hee




original price: RM69.90. letting go for: RM25 (including postage). harga boleh dirunding.
ingatkan nak 50% kan, tapi macam tak berbaloi pulak kasut baru tapi macam dah pakai bape tahun. tapi kondisi kasut masih ok, cuma tak seindah rupa. so diskaun 64%. hee




ni je la yang terbaik aku dapat bagi. time aku jumpa beliau ni, rupa mereka dah tak macam kasut dah. dah macam seketul tanah. tapi aku basuh 2 kali, ni yang aku dapat. kalau muat ni, aku pakai. tapi sayang, terpaksa jual. sobsob (T.T)





barang kedua pulak adalah sling bag Converse Jack Purcell berwarna hitam.



ni beli 2 tahun lepas. ingatkan nak pakai gi sekolah time form 5, tapi tak pakai pun. hee. so ni memang baru dan tak pernah pakai. cuma tahu duduk dalam bilik aku je. still with tag dan masih bau kedai. hoo~




Jack Purcell original.




straps yang lembut dan boleh di adjust panjangnya.




straps dijahit dengan baik dan tak mudah koyak. (yang putih tu bukan tali)




bahagian depan tu ada tulis 'Jack Purcell' dan ruang untuk simpan barang.




bahagian belakang pun ada jugak cuma dia takde zip.




bahagian dalam yang sangat luas. macam2 bole masuk. laptop sure muat. ada 2 bahagian tempat barang. kertas, fail or pape.




bahagian tapak beg pulak ada 4 besi tu bagi menampung berat dan tak rosak tapak dia.




kat bahagian tepi belah bawah ada lubang besi ni. untuk keluarkan angin (oh, beg kentut!) atau apa aku tak tahu la.




bandingkan dengan saiz kertas A4. that's HUGE :D




material: 80% nylon, 20% PVC. betul, bukan barang siam.




original price: RM119.90. letting go for: RM90 (FREE postage). so you just saved RM30! :D




sebenarnya da lama jugak letak kat sidebar tapi orang tak layan / tak perasan so sumbatkan je la dalam sale ni. hehee





and barang terakhir untuk dijual adalah kasut Atlanta berwarna coklat.




kasut ni pulak beli tahun lepas. beli sebelum gi Langkawi. dan da pakai sekali. tapi omaigod, ketat la pulak. sayang sangat kasut ni tapi terpaksa jual. sobsob




diperbuat daripada getah. macam kasut crocs tu la tapi yang ni Atlanta je la kan :P




bahagian dalam ada macam timbul2 tu. bagi refleksologi sikit kot. hehe




bunga tapak yang masih cantik.




bahagian belakang macam stretched sikit tapi keadaan sebenar takde la nampak camni sekali.




saiz : 37




kertas yang ni pun berlubang2 sikit. hee




original price: RM23.90. letting go for: RM15




kasut ni nampak berhabuk sikit sebab tak lap sebelum photo shoot. huu. tapi no prob. lap2 sikit, masalah da settle.






that's all for now. daripada terperap kat rumah, tak salah kot cuba jual dekat blog sendiri. tak suka pun takpe, MAYBE ada yang berminat ke kan. hope you like it. FINALLY DONE! :D




jika berminat, sila emailkan kepada saya di nshahida93@yahoo.com ataupun mesej je ke nombor 017-7510580


thank you :)



p.s: I kinda love my Sony Ericsson J10i. the picture are quite awesome ^_^


No comments:

Post a Comment